Bitki Koruma (YL) Yüksek lisans-tezli Programı

Programı Sunan Akademik BirimBitki Koruma (YL)
Program DirektörüProf. Dr. Mustafa MİRİK
Program TürüYüksek lisans-tezli Programı
Kazanılan Derecenin SeviyesiYüksek Lisans
Kazanılan Derece Fen Bilimleri Enstitüsüne bağlı olarak ilgili Anabilim Dalında yüksek lisans çalışmasını başarıyla tamamlayan mezunlara Yüksek Lisans diploması verilir.
Eğitim Türü Tam zamanlı
Kayıt Kabul Koşulları(1) Yüksek lisans programına başvurabilmek için adayların; bir lisans diplomasına sahip olmaları ve müzik anasanat dalına başvuracak adaylar hariç diğer adayların, ÖSYM tarafından merkezi olarak yapılan ALES’ten başvurduğu programın puan türünde en az 55 standart puan almış olmaları veya ALES sonucu yerine senato tarafından eşdeğerliği kabul edilerek başarı taban puanları belirlenen ve uluslar arası düzeyde kabul gören sınavlarda başarılı olmaları gerekir. (2) Yüksek lisans programlarına öğrenci kabulünde başarı notu; lisans mezuniyet ağırlıklı not ortalamasının %20’u, (ALES)’den alınan standart puanın %50’si ve her bir anabilim dalı için enstitü yönetim kurulunca kurulan jüri tarafından yapılan mülakat sonucu alınan puanın %30’ı toplanarak bulunur. Bir adayın başarılı sayılabilmesi için başarı notunun en az 65 olması gerekir. En yüksek puandan en küçüğe doğru sıralama yapılarak ilan edilen kontenjan kadar öğrenci alınır.
Önceki Öğrenmenin Tanınmasıİlgili üniversite veya yüksek teknoloji enstitü içindeki başka bir enstitü anabilim dalında veya başka bir yükseköğretim kurumunun lisansüstü programında en az bir yarıyılı tamamlamış olan başarılı öğrenci, ilgili anabilim dalında ilan edilmiş olan yatay geçiş kontenjanına başvurabilir. Yatay geçiş; ilgili anabilim dalı başkanlığının uygun görüşü ve enstitü yönetim kurulu kararı ile olur.
Mezuniyet Koşulları Bu Yüksek Lisans programında öğrenim gören öğrenciler,
21 yerel kredilik en az 7 ders almakla,
120 AKTS alarak 4.00 üzerinden en az 2.00 Genel Not Ortalamasına sahip olmakla
Bir yüksek lisans tezi hazırlamak ve savunmakla,
Programlarında öngörülen tüm derslerden en az CC/S notu ile başarılı olmakla yükümlüdürler.
Program AmacıNamık Kemal Üniversitesi, Ziraat Fakültesi, Bitki Koruma Bölümü, 1982 yılında Edirne’de bulunan Trakya Üniversitesi’ne bağlı olarak Tekirdağ’da kurulmuştur. 2006 yılında Namık Kemal Üniversitesinin kurulmasıyla birlikte buraya bağlanmıştır. Bitki Koruma Bölümü 1985 yılında yüksek lisans programına öğrencisini almış ve 2012 yılı itibariyle 37 yüksek lisans mezunu vermiştir. Bölüm Entomoloji ve Fitopatoloji anabilim dallarından oluşmakta olup; 4 Profesör, 2 Doçent, 4 Yardımcı Doçent, 1 Doktor ve 1 Araştırma görevlisi bulunmaktadır. Programın amacı öğrencilerin uzmanlaşmak istedikleri alanda teknik bilgilerini derinleştirerek bilimsel becerilerini ve bilgi birikimlerini kullanabilmelerini sağlamaktır.
Mezunların Mesleki ProfilleriÜniversite, Gıda, Tarım ve Hayvancılık Bakanlığına bağlı kuruluşlar
Bir Üst Dereceye GeçişYüksek lisans programını başarı ile tamamlayan mezunlar, ALES sınavından geçerli notu almaları , İngilizce dil yetkinliğini sağlamaları koşuluyla gerek kendi alanlarında gerekse çok disiplinli alanlarında doktora programlarına başvurabilir ve mülakat sınavında başarılı olmaları halinde kabul edilirler.
Sınavlar, Değerlendirme ve Notlandırma

Başarılı sayılmak için başarı notunun yüksek lisans programında en az 65 puan olması gerekir.

Notlar

Alınan her ders için öğrenciye dönem notu olarak aşağıda belirtilen harf notları verilir. Harf notları, katsayı ve oran karşılıkları aşağıdaki gibidir.

Öğrencilerin başarılarının değerlendirilmesinde esas alınan notlama sistemi, aşağıda belirtilen dereceler ve harfler ile ifade edilir:

 Puan

 Harfli Notu 

 Katsayı 

 Başarı Durumu

 90-100 

  AA

  4.00

 Başarılı

 85-89

  BA

  3.50

 Başarılı

 80-84

  BB

  3.00

 Başarılı

 75-79

  CB

  2.50

 Başarılı

 65-74

  CC

  2.00

 Başarılı

 0-64

  FF

  0

 Başarısız

Eğitim Öğretim Metotları

Eğitim Öğretim Metotları:

Öğretme - öğrenme yöntem ve stratejileri, öğrencilerin kendi kendine çalışma, yaşam boyu öğrenme, gözlem yapma, başkasına öğretme, sunma, eleştirel düşünme, takım çalışması, bilişimden etkin yararlanma gibi becerilerini arttıracak şekilde seçilmektedir.

Ayrıca, öğretim tarzının farklı kabiliyetleri olan öğrencileri destekleyecek biçimde olmasına dikkat edilir. Programda kullanılan eğitim-öğretim metotları aşağıdaki listede verilmiştir*:

 

EĞİTİM-ÖĞRETİM YÖNTEMLERİ *

BAŞLICA ÖĞRENME FAALİYETLERİ

KULLANILAN ARAÇLAR

Ders

Dinleme ve Anlamlandırma

Standart derslik teknolojileri, çoklu ortam araçları, projektör, bilgisayar, tepegöz

Tartışmalı Ders

Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme

Standart derslik teknolojileri, çoklu ortam araçları, projektör, bilgisayar, tepegöz

Vaka Çalışması

Önceden planlanmış özel beceriler

 

Beyin Fırtınası

Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması

Standart derslik teknolojileri, çoklu ortam araçları, projektör, bilgisayar, tepegöz

Küçük Grup Tartışması

Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme

Standart derslik teknolojileri, çoklu ortam araçları, projektör, bilgisayar, tepegöz

Seminer

Araştırma - yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, Dinleme ve anlamlandırma, yönetsel beceriler

Standart derslik teknolojileri, çoklu ortam araçları, projektör, bilgisayar, tepegöz, özel donanım

Grup Çalışması

Araştırma - yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması

İnternet veri tabanları, kütüphane veri tabanları, e-posta, çevrimiçi sohbet,
Web tabanlı tartışma forumları

Saha / Arazi Çalışması

Gözlem/durumları işleme, Araştırma - yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma

 

Laboratuar

Gözlem/durumları işleme, Bilişim, yönetsel beceriler, takım çalışması

Özel donanım

Ödev

Araştırma - yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim

İnternet veri tabanları, kütüphane veri tabanları, e-posta

(*) Dersin özelliklerine göre burada belirtilen yöntemlerin biri veya birkaçı uygulanabilir.

 

Program Çıktıları

1-Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması ve paylaşılması aşamalarında bilimsel değerleri dikkate alarak bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme yeteneği
2-Bitki Koruma alanlarında özelleşme, Entomoloji ve Fitopatoloji bilim dallarında, problemleri saptama, yenilikçi çözüm yolları arama yeteneği
3-Entomoloji veya Fitopatoloji bilim dallarında yüksek lisans düzeyindeki çalışmaları paydaşlarıyla ortaklaşa yürütebilecek yeterliliğe sahip olma
4-Entomoloji ya da Fitopatoloji bilim dallarında deneme tasarlama, kurma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama yeteneği
5-Entomoloji ya da Fitopatoloji bilim dallarında gerekli modern laboratuar alet ve ekipmanları kullanabilme becerisi
6-Entomoloji ya da Fitopatoloji bilim dallarında lisansüstü düzeyindeki çalışmalarda sorumluluk alma bilinci, sözlü ve yazılı iletişim kurma, girişimcilik ve yaratıcılık yeteneği
7-Lisansüstü düzeyde mesleki ve etik sorumluluk bilinci

Müfredat

Bitki Koruma (YL) Kredili Ders Yapısı Şeması



Ders



2024-2025 Güz Yarıyılı
Ders Kodu Ders Adı İncele T U AKTS
LÜ-FBE-04 Bilimsel Araştırma Teknikleri ve Bilimsel Etik 3 0 5
LÜ-FBE-01 Uzmanlık Alan Dersi 8 0 10
Seçmeli 2024-2025 Güz Dönemi Bitki Koruma Seçmeli Dersler() 45
LÜ-BK-20 Abiyotik Bitki Hastalıkları 2 2 5
LÜ-BK-25 Bitki Fungal Hastalıklarının Biyolojik Kontrol Mekanizmaları 3 0 5
LÜ-BK-41 Bitki Fungal Hastalıklarının Ekolojisi 3 0 5
LÜ-BK-55 Bitki Korumada Veri Analizi 3 0 5
LÜ-BK-37 Bitki Örneklerinin Toplanması ve Herbaryum Yapma Teknikleri 3 0 5
LÜ-BK-45 Bitki Patojen Bakterilere Karşı Biyolojik Mücadele 3 0 5
LÜ-BK-42 Bitki Patojen Prokaryotların Klasik Tanı Yöntemleri 3 0 5
LÜ-BK-43 Bitki Patojen Prokaryotların Yeni Tanı Yöntemleri İle Tanılanması 3 0 5
LÜ-BK-52 Bitki Virüslerinin Sınıflandırılması 3 0 5
LÜ-BK-07 Bitki Vürüs Vektörleri 3 0 5
LÜ-BK-05 Biyolojik Mücadele 3 0 5
LÜ-BK-06 Biyoteknik Savaş Yöntemleri 3 0 5
LÜ-BK-10 Böcek Davranışları 3 0 5
LÜ-BK-04 Böcek Fizyolojisi 3 0 5
LÜ-BK-09 Böceklerin Kitle Üretimi 3 0 5
LÜ-BK-58 Böcek Popülasyon Ekolojisi 3 0 5
LÜ-BK-39 Çevre Kirliliğinin Vejetasyon Üzerine Etkileri 3 0 5
LÜ-BK-15 Ekolojik Tarımda Bitki Zaralıları İle Mücadele Yöntemleri 3 0 5
LÜ-BK-08 Entomofag Böceklerin Sistematiği ve Biyolojisi 3 0 5
LÜ-BK-59 Entomoloji’de Popülasyon Takibi, Örnekleme ve Laboratuvar Yöntemleri (Yıllık) 3 0 5
LÜ-BK-57 Fitopatolojide Laboratuvar Teknikleri 2 2 5
LÜ-BK-48 Fungisitlerin Çevreye Olan Etkisi ve Kalıntısı 3 0 5
LÜ-BK-47 Fungisitlerin Etki Mekanizmaları ve Organizmada Oluşturdukları Dayanıklılık 3 0 5
LÜ-BK-36 Herbisitler ve Etki Mekanizmaları 3 0 5
LÜ-BK-53 Sebze Virüs Hastalıkları 3 0 5
LÜ-BK-16 Tarımda Yaygın Olarak Kullanılan İnsektisitler ve Sebep Oldukları Çevresel Sorunlar 3 0 5
LÜ-BK-14 Temel Akaroloji 3 0 5
LÜ-BK-24 Tohum Kökenli Fungal Hastalıklar 3 0 5
LÜ-BK-34 Yabancı Ot Savaşımını Etkileyen Faktörler 3 0 5
LÜ-BK-56 Zararlı Kontrolünde Fumigantlar 3 0 5
Toplam AKTS: 60

2024-2025 Bahar Yarıyılı
Ders Kodu Ders Adı İncele T U AKTS
LÜ-FBE-04 Bilimsel Araştırma Teknikleri ve Bilimsel Etik 3 0 5
LÜ-FBE-01 Uzmanlık Alan Dersi 8 0 10
LÜ-FBE-02 Yüksek Lisans Semineri 0 2 5
Seçmeli Bitki Koruma BölümüDers 2010 - 2011 Bahar Yarıyılı Seçmeli Grubu(Seçmeli Grubundan Genel Toplamda 30 Aktsyi Geçmiyecek Şekilde Ders Alabilirsiniz.) 25
LÜ-BK-40 Fungisitler 3 0 5
Seçmeli 2024-2025 Bahar Dönemi Bitki Koruma Seçmeli Dersler() 45
LÜ-BK-20 Abiyotik Bitki Hastalıkları 2 2 5
LÜ-BK-41 Bitki Fungal Hastalıklarının Ekolojisi 3 0 5
LÜ-BK-55 Bitki Korumada Veri Analizi 3 0 5
LÜ-BK-37 Bitki Örneklerinin Toplanması ve Herbaryum Yapma Teknikleri 3 0 5
LÜ-BK-45 Bitki Patojen Bakterilere Karşı Biyolojik Mücadele 3 0 5
LÜ-BK-42 Bitki Patojen Prokaryotların Klasik Tanı Yöntemleri 3 0 5
LÜ-BK-43 Bitki Patojen Prokaryotların Yeni Tanı Yöntemleri İle Tanılanması 3 0 5
LÜ-BK-52 Bitki Virüslerinin Sınıflandırılması 3 0 5
LÜ-BK-07 Bitki Vürüs Vektörleri 3 0 5
LÜ-BK-05 Biyolojik Mücadele 3 0 5
LÜ-BK-06 Biyoteknik Savaş Yöntemleri 3 0 5
LÜ-BK-10 Böcek Davranışları 3 0 5
LÜ-BK-04 Böcek Fizyolojisi 3 0 5
LÜ-BK-58 Böcek Popülasyon Ekolojisi 3 0 5
LÜ-BK-39 Çevre Kirliliğinin Vejetasyon Üzerine Etkileri 3 0 5
LÜ-BK-15 Ekolojik Tarımda Bitki Zaralıları İle Mücadele Yöntemleri 3 0 5
LÜ-BK-08 Entomofag Böceklerin Sistematiği ve Biyolojisi 3 0 5
LÜ-BK-59 Entomoloji’de Popülasyon Takibi, Örnekleme ve Laboratuvar Yöntemleri (Yıllık) 3 0 5
LÜ-BK-17 Fitofag Akarlar 3 0 5
LÜ-BK-40 Fungisitler 3 0 5
LÜ-BK-48 Fungisitlerin Çevreye Olan Etkisi ve Kalıntısı 3 0 5
LÜ-BK-47 Fungisitlerin Etki Mekanizmaları ve Organizmada Oluşturdukları Dayanıklılık 3 0 5
LÜ-BK-38 Hasat Sonrası Meyve ve Sebzelerde Görülen Fungal Hastalıklar 3 0 5
LÜ-BK-36 Herbisitler ve Etki Mekanizmaları 3 0 5
LÜ-BK-53 Sebze Virüs Hastalıkları 3 0 5
LÜ-BK-16 Tarımda Yaygın Olarak Kullanılan İnsektisitler ve Sebep Oldukları Çevresel Sorunlar 3 0 5
LÜ-BK-14 Temel Akaroloji 3 0 5
LÜ-BK-24 Tohum Kökenli Fungal Hastalıklar 3 0 5
LÜ-BK-34 Yabancı Ot Savaşımını Etkileyen Faktörler 3 0 5
LÜ-BK-56 Zararlı Kontrolünde Fumigantlar 3 0 5
Toplam AKTS: 90
Yıllık Toplam AKTS: 150

Tez



2024-2025 Güz Yarıyılı
Ders Kodu Ders Adı İncele T U AKTS
LÜ TEZ TEZ 0 0 20
LÜ-FBE-01 Uzmanlık Alan Dersi 8 0 10
Toplam AKTS: 30

2024-2025 Bahar Yarıyılı
Ders Kodu Ders Adı İncele T U AKTS
LÜ TEZ TEZ 0 0 20
LÜ-FBE-01 Uzmanlık Alan Dersi 8 0 10
Toplam AKTS: 30
Yıllık Toplam AKTS: 60